Katalogi, broszury, foldery

są doskonałym narzędziem do prezentacji Twojej oferty, produktów czy usług. Produkt niby ten sam, forma rozkładana, czasem klejone, czasem szyte wykorzystywane w celach marketingowych lub informacyjnych, w praktyce różnią się jednak ilością stron, zastosowaniem. Poniżej przedstawiam krótki opis umownych różnic między katalogiem, broszurą a folderem:

Katalogi

Charakter i Cel: Katalog jest zazwyczaj obszernym dokumentem, prezentującym asortyment produktów lub usług danej firmy. Jego głównym celem jest dostarczenie szczegółowych informacji na temat oferty, zazwyczaj z licznymi opisami, specyfikacjami i cenami. 

Struktura: Katalog jest zorganizowany tematycznie lub według kategorii produktów. Poszczególne strony są zazwyczaj przeznaczone dla konkretnych produktów, z obrazkami, opisami i innymi informacjami. 

Format i Wykończenie: Katalogi mogą mieć większą objętość, są często drukowane w formacie większym niż standardowy A4. Zwykle mają solidne okładki i są zbindowane w sposób umożliwiający łatwe przeglądanie.

Makoko Agencja Reklamowa Katalogi Makoko Agencja Reklamowa Katalogi drukowane
Broszury
Makoko Agencja Reklamowa Katowice Boszura reklamowa Makoko Agencja Reklamowa Katowice Broszura rozkładana

Charakter i Cel: Broszura jest zwykle krótszym, bardziej zwięzłym dokumentem niż katalog. Celem broszury może być promocja konkretnego produktu, usługi, wydarzenia lub prezentacja firmy w ogólności. 

Struktura: Broszura ma zazwyczaj krótkie bloki tekstu, liczne ilustracje, grafiki i może być zorganizowana w sposób bardziej narracyjny niż katalog. Broszury są bardziej elastyczne pod względem struktury i mogą przybierać różne formy, od jednego arkusza złożonego na pół po bardziej rozbudowane projekty. 

Format i Wykończenie: Broszury mogą być różnych rozmiarów, a ich format zależy od specyfiki projektu. Mogą mieć zarówno miękkie, jak i twarde okładki, w zależności od potrzeb.

Foldery

Charakter i Cel: W w przeciwieństwie do katalogu nie ma na celu pokazanie pełnego asortymentu oraz zakresu usług firmy. Ma on zaciekawić odbiorcę i skłonić go do dalszych działań. Foler zazwyczaj spełnia funkcję promocyjną, prezentując logo firmy czy kluczowe informacje.

Struktura: Folder to często jeden arkusz papieru, który jest złożony na dwie lub więcej stron. 

Format i Wykończenie: Objętościowo większe niż ulotki, dlatego pozwalają zawrzeć większą ilość informacji o firmie. Na skuteczność ich oddziaływania wpływa estetyka wykonania, często wyższe niż w przypadku ulotek gramatura, dodatkowe uszlachetnienia powierzchni np foliowanie, llakier wybiórczy, złcenia itp.

Makoko Agencja Reklamowa Bytom Folder drukowany Makoko Agencja Reklamowa Bytom Folder drukowany
Czego Ci potrzeba?
Makoko Agencja Reklamowa Druk plotek
Makoko Agencja Reklamowa Wydrukuj katalog
Makoko Agencja Reklamowa Druk plakatów
Makoko Agencja Reklamowa Druk notesów klejonych
Makoko Agencja Reklamowa Wizytówki tanie i luksusowe
Makoko Agencja Reklamowa Vouchery drukowane